Maya tutoriál – Bublinky ve sklenici

Active ImageS metodou popsanou v následující lekci můžete simulovat jakékoliv bubliny ve vodě. Snažil jsem se udržet scénu jednoduchou jak to jen šlo, aby i začátečník dosáhl dobrého výsledku. Celé řešení je jen jeden chrlič částic nazvětšovaný na velikost sklenice. Po té změníme vzhled částic na bubliny, abychom je mohli vyrenderovat software rendererem.


 

Maya tutoriál – Bublinky ve sklenici

 

KROK 1:

Vytvořte obyčejnou CV křivku ve tvaru sklenice.

Active Image

KROK 2:

Vyberte křivku tak aby byla aktivní a zvolte Surfaces>Surfaces>Revolve>option box. Klikněte na reset a ujistěte se, že osa Y je zaškrtnuta. Stlačte tlačítko Revolve.

Active Image

KROK 3:

Vytvořte polygon cylinder. Nazvětšujte jej a vymažte jeho stěny a dno tak, že vám zbude jen kolečko.

Active Image

KROK 4:

Nyní umístíme kolečko tam, kde chceme mít hladinu vody ve sklenici. Nazvětšujte jej tak, aby pasovalo do sklenice.

Active Image

KROK 5:

Vytvořte chrlič částic přes Dynamics>Particles>Crate Emitter>option box menu. Zresetujte nástroj a vyberte ze základního menu chrliče typ Volume emitter a nastavte Rate na 10. V atribut editoru “Volume” chrliče zvolte Cylinder. Dále v rychlosti “Volume” atribut menu nastavte Away From Axis na 0 a Along Axis na hodnotu 1. Stiskněte Create tlačítko.

Active Image

KROK 6:

Vÿberte částice a v atribute menu najděte particleShape1 záložku. V atribute menu Lifespan zvolte Random range a nastavte lifespan na 5. Ve stejné tabulce o trošku níž otevřte Render Attributes menu a zvolte Blobby Surface (s/w). Klikněte na Current Render Type tlačítko. Objeví se Radius atribut. Nastav jeho hodnotu na 0.1.

Active Image

KROK 7:

Nyní vyberte kruh jež má představovat hladinu vody ve sklenici a v Dynamics menu zvolte Particles>Make Collide>option box. Nastavte Resilience na 0, Friction 0.5 a Offset na 0.1. Stiskněte Create tlačítko.

Active Image

KROK 8:

Vyberte znovu částice a zvolte z vrchního menu Window>Relationship Editors>Dynamic Relationships. Dynamic Relationships box se objeví. Klikněte na particle1 v levém sloupku a pak aktivujte kulaté tlačítko Collisions a klikněte vpravém sloupci na plochu, jež má být hladinou vody. Mělo by se vše změnit na žlutou barvu. To nám indikuje aktivní kolizi.

Active Image

S tímto nastavením můžete přidat turbolenci a rozvýřit trošku bublinky po sklenici, nebo změnit jejich rychlost, když se blíží k hladine vody za použití uniform field. Můžeme také změnit velikosti bublinek pomocí malého výrazu, jež přidáme na radiusPP atribut: particleShape1.radiusPP = rand(.1,.3);

Active Image

klikněte na obrázek ke stažení videa



Thoughts Aside:

There are no hard and fast rules on affiliate marketing. Basically advertising is all about novelty and creativity. Similarly in affiliate marketing, innovation is the key to success. Old SEM strategies like cpc or ppi or pay per click are although fructiferous but nevertheless still used. Thanks to broadband and dsl, we are now doing more of on-page optimization. This has effected our online marketing positively.