Maya tutoriál: Přírodní terén

Active ImagePokud chcete vyrobit nějaké přírodní záběry, budete potřebovat vztvořit realistický terén. V této lekci si ukážeme jak dosáhnout přírodních tvarů pozemského povrchu. Budeme používat sochařský nástroj (sculpture tool) a částice tak, abychom deformací dosáhly realistického tvaru povrchu.

 

 

Maya tutoriál: Přírodní terén

 

KROK 1:

Vytvořte jednoduchou NURBs plochu o velikostech 100, 100, 100. V channel boxu změňte inputs a nastavte hustotu přímek na hodnotu 50, 50.

Active Image

KROK  2:

Nyní klikněte na plochu a aktivujte ji. V menu Surface mode > Edit NURBS vybereme Sculpt Geometry Tool. Na pravé straně vsší obrazovky so objeví vlastnosti nástroje. Zvolte Push tlačítko a nastavte rádius štětce na 10. Nyni běžte a začněte pomoci štětce tlačit jednotlive části povrchu dolů.

Active Image

KROK 3:

Změňte Max. displacement parametr na 2 a zvolte Pull tlačítko. Nyní pomocí štětce zase vytáhnete různé další části povrchu vzhůru.

Active Image

KROK 4:

Klikněte na zdeformovanou plochu aby byla aktivní. V Dynamics módu v menu Soft/Rigid Bodies zvolte Create Soft Body a kliknete na možnosti. Vynulujte nástroj na základní nastavení a stiskněte tlačítko create.

Active Image

KROK 5:

Outlineru zvolte poznámku nurbsPlaneParticle a v Dynamics módu zvolte Turbulence

Active Image

KROK 6:

Nyní zvolte v Outlineru poznámku turbulenceField a v channel boxu změňte Magnitude na hodnotu 1 a Attenuation na 0.

Active Image

KROK 7:

Změňte délku scény na 100 snímků. Nyní abychom dosáhli realistických tvarů přírodního povrchu stiskni tlačítko Play a částice řízené turbolencí už udělaji celou práci za nás. Přehrávejte scénu tak dlouho dokud nebudete spokojeni s tvarem vašeho terénu a stisknete tlačítko Stop. V mém případě jsem zastavil animaci na snímku 33.

Active Image

KROK 8:

Nyni pokud stlačíte tlačítko Backwards plocha se zase vrátí do původního tvaru. Abychom udrželi náš tvar s nímž jsme spokojeni, musíme plochu zduplikovat. Klikněte na plochu a v menu Edit zvolte Duplicate.

Active Image

KROK 9

Outlineru zvolte původní NURBS plochu, turbolence pole a částice a stiskněte delete nebo v menu stiskněte Edit>Delete. Ujistěte se, že kopie plochy nebyla aktivována, aby jste si ji nesmazali.

Active Image

Nyni jste připraveni a můžete si dát nějakou pěknou texturu na přírodní terén a vylepšit povrch použitím bumpmapy jako v mém případě.

Active Image



Thoughts Aside:

Looking for web hosting services can be quite hectic. This is why features like linux shared hosting are sought after. The domain registration is like a final seal and should be avoided until everything else about the web hosting is acceptable, including benefits like backup etc. This eventually contributes to search engine optimization. Even the website design has to be optimized for the search engines.