Úvod do Maya 2018 – The Maya Blog of TJ Galda

GUID-5EC1B492-C0B8-43EF-88EE-B9E7DC6BE0D7

Je čas oslavovat. Maya 2018 dorazila! Se všemi vylepšeními, včetně pracovních postupů pro modelování, animaci a pohybovou grafiku, jsme se nadále zaměřovali na pomoc umělcům pracovat rychleji a efektivněji.
Pokud nic jiného, tak alespoň myslete a tvořte rychle a hlavně stabilně. To byl náš cíl a doufáme, že se vám to líbí.

Ať už se bavíme o tvorbě postav a návrhu pohybu až po vytvoření virtuálních prostředí. Takže které nejnovější funkce reagují na zpětnou vazbu od uživatelů a nadále vedou k více uměleckým zkušenostem v různých disciplínách?

 

Vytváření postav je zábavnější

Věřím, že skvělé postavy by měly být zábavné. Takže na základě nedávných aktualizací modelování, animace a interaktivních pracovních postupů má Maya 2018 spoustu vylepšených pracovních postupů, které vám pomohou vytvořit živé a věrohodné postavy. A na tváři se usmívejte :).

Modelování

Cestovali jsme po světě a poslouchali modeláře ve velkých a malých studiích. Poté jsme se teprve vrhli do práce a vymysleli spoustu nových funkcí, které zahrnují podporu topologických symetrických prvků, jednotnou kontrolu symetrie nejvyšší úrovně a vektorové displacemantové mapy. Vylepšený postup pro tvorbu tvarů nabízí hladší průběh, včetně schopnosti provádět deformaci a jednotlivé pósy na nakostřených postavách.

Modeling Workflow in Maya 2018 from Autodesk Media and Entertainment on Vimeo.

Hodně jsme slyšeli o tom, kolik času potřebujete k tomu, aby bylo dobré rozložení UV mapy, takže jsme vynaložili spoustu úsilí na to, aby to bylo rychlejší a automatizované. Nové nástroje pro práci s UV mapou umožňují umělcům ukládat podobné UV map části, automaticky přerozdělovat UV body na rovnoměrné rozestupy a omezit pohyb UVs podél okrajů. Nástroje, které dávají smysl a pracuje se s nimi rychleji.

11505527684

Animace

Rychle a zábavně. Pokud byste mohli všechno popsat ve dvou slovech, je to to, co jsem si vybral. Uvidíte spoustu skvělých aktualizací do nedávno přidaného časového editoru (okno Time Editor) a vylepšení nového a moderního graf editoru (okno Graph Editor), který vám umožní animovat mnohem rychleji. S 64bitovou přesností času, Maya 2018 přidává vylepšení časového kódu s novými podporovanými non-integer framerates (snímkování), formáty NTSC Drop a Non-Drop, které umožňují používat standardní formáty bez nutnosti převodu dat. Také jsme dostali spoustu zpětné vazby a vylepšili funguje nového editoru grafů (okno Graph Editor). Můžete snadno pohybovat křivkou kolem do kolas několika kliknutími, ale také jsme vylepšili, aby bylo těžší náhodně něco chytit a pohybovat s tim, což jste doposud neměli. Setkali jsme se s mnoha animátory, kteří nenávidí když Maya spadne a pak čekací časy rostou do obludných rizměrů. Takže myslím, že budete rádi, neboť celková stabilita je mnohem lepší po minimálně 400 opravených chyb. Nebojte se zasáhnout a řekněte nám, zda jsme to udělali dobře!

Animation Workflow in Maya 2018 from Autodesk Media and Entertainment on Vimeo.

Rostoucí pohybová grafika sady nástrojů nyní zahrnuje dynamiku tuhého těla (rigid-body dynamics)

Poprvé může být dynamika tuhého těla kombinována s procedurálními instancemi, pomocí jednoduchých a rychle ovladatelných dynamických vlastností a možnost navázání velkého počtu instancí. Je to opravdu skvělé, protože s několika kliknutími můžete vytvořit složité uspořádání animovaných instancí, které mohou působit dynamicky, vzájemně se dotýkat a reagovat mezi sebou, tu a tam být odrážen dynamickou sílou a přitom vše může být na sebe navázané.

21505527684

Pokud potřebujete rychle zabydlet krajinu, nakreslit skály, listy nebo jiné příklady z venkovní scény, tak nyní můžete. Jednoduše listy namalujete a necháte je spadnout a nahromadit přirozeně. Dokonce je snadné je pak zvednout a přesunout je na jiné místo. Navíc je jednodušší vytvářet procedurální animace bez potřeby klíčových snímků. Zní to skvěle, ale co tím myslím? Vylepšení nástroje typu zobrazení částic (Tool Type particle) umožňují snadno animovat náhodné množství částic dokoce s textovou nebo jinou zábavnou animovanou grafikou. Především jsme se soustředili a chtěli  ujistit, že vaše umění, které provádíte, můžete vidět co nejrychleji pokud možno v reálném čase na vašem monitoru. Díky rychlejšímu výkonu, lepšímu zacházení s pamětí a větší věrnosti obrazu, vás Viewport 2.0 dostane v cuku letu k výsledku jak scéna vypadá, takže nemusíte ztrácet čas na náhledy renderů.

Vykreslování (rendering) světové úrovně

Jsme opravdu pyšní na to, jak skvěle Arnold 5 vypadá. Je to rychlé a snadné. Maya 2018 vítá v rodině Arnold 5, který má všechny plné funkce jako vestavěný renderer, má mnohem lepší vzorkování, zlepšuje se tím rychlost a zjednodušuje se pracovní postup. Arnold 5 také přichází s novými, více fyzicky přesnými shadery, jako je standardní shader pro povrch a nebo standardní shader pro vlasy, který vypadá naprosto úžasně a nesmíme zapomenout na nový volume shader. Pro další informace o tom, co je v Arnoldu 5 nové, můžete sledovat v následujícím videu a zároveň to hned můžete zkusit. A nezapomeňte sdílet! Rádi bychom viděli vaše výsledky.

31505527684

Stability you can count on

We’ve heard you and I asked the team to shift gears to really emphasize a stable, anchor release. We understand how important stability is to our Maya community, so we’ve put a focus directly on crushing bugs based heavily on your feedback. Maya 2018 includes hundreds of bug fixes to deliver a better overall experience.

 

Na stabilitu se můžete spolehnout

Naslouchali jsme vám a tak jsem požádal tým, aby skutečně vydali stabilní verzi. Chápeme, jak důležitá je stabilita softwaru pro naší Mayařskou komunitu, takže jsme se zaměřili přímo na rozdrcení a odstranění všech chyb založených na vaší zpětné vazbě. Maya 2018 obsahuje stovky opravených chyb, které poskytují lepší celkový dojem z práce.

Mrkněte se co je nového v Maya 2018