Průkopníci ze Softimage hledí do budoucna s usměvem

Softimage XSI Montrealské dynamo 3D animace – Softimage slaví své 20. výročí v dobré formě. Montreal právě hostuje mezinárodní summit video-her a herní festival, obojí zaměřené na hry vytvořené tímto špičkovým softwarem.

Společnost, jež si oblíbili zejména filmová studia a která pomohla Montrealu stát se líhní video-her, je zatím u 3D umělců v herním průmyslu druhou nejoblíbenější.

Společnost těží z obrovského boomu video-her pro novou generaci herních konzol a ve třetí dekádě chce své produkty orientovat na splnění nejnovějších herních požadavků.

Author: Frederic St-Arnaud“Když se podíváme, jak jsme začínali a kde jsme nyní, bylo to prostě úžasné ,” řekl Marc Stevens, generální ředitel jednotky Avid Technologies u Softimage. “Pořád je však co zlepšovat.”

Pozice Softimage v rámci herního průmyslu byla trochu ironická.

Společnost nastartovala 3D animační šílenství v 90. letech nabídkou nástrojů pro vytváření přívětivých postav s realistickými pohyby.

V té době už byli průkopníky ve filmové animaci díky svým jednoduše ovládatelným programům, které pomohly odstranit armády dělníků potřebných pro zpracování dat a psaní kódu.

Byla to právě tato společnost, která přitáhla pozornost k Montrealu, jako kolébce digitálních inovací a magnetu pro talenty v oboru video-her. Mnoho jejich zaměstnanců se připojilo ke slibně se rozvíjejícím herním studiím ve městě.

Doposud je však z pohledu podílu na trhu druhou společností daleko za Autodesk Inc. Software 3D Studio Max, vytvořený společností se sídlem v San Rafael v Kalifornii, je jednoznačně nejoblíbenější v herním průmyslu.

Softimage se snaží ovládnout herní pole nejenom posilováním nástrojů pro animátory, ale také pro hráče samotné – speciálně hardcore hráčí, kteří se vrtají v samotném návrhu her a jenž možná jednoho dne budou také pracovníky herních studií.

Author: Nicolas GeffraySpolečnost nedávno vydala sadu “modding” nástrojů nebo-li softwaru (k dispozici zdarma) pro amatérské programátory, kterým umožňuje vytvářet si vlastní verze (modifikace) oblíbených her. Tento počin velice přivítali fandové hry Half-Life 2, první střílečky, která poskytuje výrobcům modifikací vytvořit a animovat si vlastní postavy do hry.

Stevens rovněž vypíchl “levnou” verzi vlajkové lodi – animačního programu XSI, která za cenu 500 dolarů nabízí drobným animátorům mnoho funkcí profesionálního balíku v ceně 7 000 USD.

“Cena je velkou překážkou pro malé tvůrce, kteří nepracují ve velkých vývojářských týmech,” řekl Stevens. “Nakonec to však všechno přechází do jednoduchosti, ke snadno ovladatelným nástrojům.”

Nicméně nejsilnější zbraní Softimage k dobití herního průmyslu bude možná Face Robot, jejich nový nástroj pro realistické animace obličejů, kterým chtějí pomoci v snad nejtěžší animační práci.

Author: Marco Antonio Delgado Sr, PixeltaleFace Robot k 3D modelování obličejů využívá neviditelný svalový systém, vyvinutý s pomocí specialistů na anatomii, který umožňuje vytvářet lidsky realistické pohyby: když například model ohrne nos, na čele příslušně s tím vystoupí vrásky.

“Položili jsme si zásadní otázku, jak můžeme opravdu ovlivnit průmysl a čím zvýšíme úroveň animace,” poznamenal Stevens. “Animace obličeje je obrovský problém, který nenabízí mnoho řešení.”

Podle výzkumných firem jsou vyhlídky 3D animace velice zářné.

“Téměř všechny dnešní hry jsou ve 3D a většina studií zaměstnává více než jednoho 3D animátora,” řekl Michael Arrington, senior analytik u Acacia Research Group.

Author: Huzeyfe CoskunAčkoliv nemohl poskytnout více detailů – malé množství producentů 3D nástrojů je překážkou při vyhodnocování extenzivního marketingového výzkumu – Arrington řekl, že na trhu je pořád místo pro další dva výrobce.

“Na herním průmyslu je příjemné, že vývojáři nejsou proti používání více než jedné značky. Vědí, že každá z nich má své silné stránky.”

© The Gazette (Montreal) 2006