Maya 8 – Rychlý přehled

 Autodesk vydal program Autodesk Maya 8 – nejnovější verzi svého softwarového řešení pro 3D modelování, animaci a rednering, oceněný mnoha cenami.

Nabízíme vám rychlý přehled nejdůležitějších vlastností nové verze Maya.

Marc Petit, viceprezident Autodesku pro Media a Entertainment řekl: “Umělci v oboru 3D se v současnosti pouštějí do čím dál více ohromujících výzev. Práce se zvětšujícím se množstvím komplexních sad dat je posouvá do nové éry vývoje počítačových her, a k dodávání stále realističtějších obrazů. Tvůrčí týmy se neustále zvětšují a vyžadují pořád sofistikovanější nástroje pro spolupráci a správu sdílených dat. Maya 8 od Autodesk se zaměřuje na tyto překážky produkce a kombinuje flexibilní platformu s vysoce optimalizovaným jádrem software, co zvyšuje produktivitu a zlepšuje efektivitu výrobního procesu.”

 © 2006 Columbia Pictures Industries, Inc. and GH One LLC.
© 2006 Columbia Pictures Industries, Inc. and GH One LLC.

64-Bitová verze

Maya 8 je prvním vydáním Maya, které v sobě kombinuje  jednak 32-bitovou (pro Windows, Linux, a Mac OS® X), ale také 64-bitovou část (pro Windows a Linux). Umužní vám adresovat znatelně více paměti než bylo možné v minulosti. To poskytuje možnosti pro práci s mnohem rozsáhlejšími a komplexnějšími scénami než kdykoliv doposoud.

Výkon

Maya 8 byla optimalizována k poskytnutí nejvyššího možného výkonu u mnoha oblastí v rámci celého software. Zvýšení výkonu algoritmů, jako i škálovatelný multithreading nabízí výhody pro poslední generace pracovních stanic.

Transfer Polygon Attributes

Nová funkce – Transfer Polygon Attributes, vám umožní přenos informací o UV, barvách pro vrcholy (CPV) a pozicích vcholů mezi polygonovými sítěmi různé topologie. Tato schopnost se ukáže jako velice přínosná, pokud například pracujete na dvou různých verzích jedné postavy nebo objektu (např. jednou pro high-res a druhou pro low-res). Můžete tak přenést existující UV sady, které už byly umístněny na low-res model. Tato funkce vám rovněž umožní vytvořit “shrink-wrap” efekt (scvrknutí a zabalení) tím, že přesunete pozice vrcholů z jednoho modelu na druhý.

© 2006 Disney Enterprises, Inc. and Jerry Bruckheimer, Inc.Uměrněné nové polygonové nástroje a pracovní postupy

Nové a vylepšené nástruje, jako například polygonový most (polygon bridge), vkládání smyček s vícenásobnými okraji (multiple edge loop insertion), rozšířený UV layout a nové pracovní postupy, jako např. možnost interaktivně vytvořit, umístnit a škálovat primitiva v rámci jedné oprace, to všechno maximalizuje produktivitu pře nejběžnějších úkolech.

Vyrovnávací paměť pro Geometrii

Nyní můžete do vyrovnávací paměti ukládat deformace polygonů, NURBS (včetně křivek) a také i povrchovou geometrii subdivisions, co umožňuje rychlejší přehrávání a renderování scén. Vyrovnávací paměti mohou být upravovány a míchány v Trax Editoru, který vám umožňuje smíchat dohromady výsledky různých vrcholových animací a vytvořit tak animaci novou. Například můžete upravit deformace tím, že změníte model, vyměníte základní snímky a pak už jenom hladce smícháte změny původní a nové animace.

Překreslení Viewport-u podle výběru Rendereru

Nově máte možnost si zvolit překreslení viewportů Maya proprietárními rendery nebo plug-iny třetích stran. Tato schopnost vám poskytuje možnost prohlížení scény tak, jnak se objeví na cílovém renderu – jako např. v herním enginu – zatím co vám nadále zůstává možnost přímého zásahu do scény v interaktivním poheldu. Dva příklady plug-inů pro Windows jsou poskytovány s Maya Devkit: jeden pro OpenGL® a jeden pro Direct3D®.

Image courtesy of METAphrénieSpolupráce s Autodesk Toxik

Další novinkou v Maya 8 je možnost exportu informací o scéně v Maya do software Autodesk® Toxik™ – tím se úžasně zefektivnil pracovní postup využívající oba balíky. Kompozice Toxik může být generována v Maya, na základě renderovacích vrstev ve scéně. Graf exportované kompozice obsahuje jména souborů přiřazené obrazové sekvence, smíchavací režimy Maya a specifické nastavení renderingu. Postupně můžete provádět aktualizace prvků kompozice  a přesouvat je do Toxik, co vám umožní spolupracovat na konkrétních prvcích bez nutnosti pokaždé znovu začínat. A navíc, různé verze kompozice si můžete ukládat pro další porovnávání, změny a návrat zpět kdykoliv potřebujete.

Jádro mental ray 3.5

Maya teď používá renderovací jádro mental ray® 3.5, které bylo optimalizováno pro vyšší výkon a lepší práci s pamětí.