HOLLYWOOD – Gnomon Workshop vydal svoje první Maya Cloth DVD.
Potřeba realistického oblečení a textilií ma své nezastupitelné místo v dnešním světě filmových efektů a trikové animace. Cloth 101: Fundamentals mapuje proces modelování a animace částí oděvů.
Mark E.A. de Sousa, supervizor pro oblečení a vlasy u Sony Pictures Imageworks, sdílí svoje prověřené techniky, rozebírá způsoby jak řídit nastavení chování oděvů a ukazuje jak spojovat dynamická pole.
“Markovy mnohaleté zkušenosti z výroby vizuálních efektů a animace jsou neocenitelným zdrojem doplňujícím knihovnu Gnomon Library,” poznamenal Gustav Melich, Senior Technical Director u Sony Pictures Imageworks. “Jeho hluboké znalosti Maya’s Cloth Solver jeho výstižný způsob výkladu pomohl u nás u Imageworks připravit lidi pro různé oděvní týmy u mnoha nšich produkcí.”
Mark E. A. de Sousa je CG Supervisor pro Speciální Projekty: Oblečení a Vlasy u Sony Pictures Imageworks. Jeho filmové zlušenosti zahrnují také účast na Spidermanovi II, oceněném Open Season a Oscarem, jako Šéf Oblečení. Ta posledních deset let pracoval na více než 13 filmech včetně Polárního Expresu, Myšáka Stuarta Little II, Harryho Pottera a kámene mudrců, The Hollowman, Star Trek-u: Vzpoury, Tinanicu a Sopky. Mark na poloviční úvazek pracuje také jako instruktor pro Gnomon School of Visual Effects v Hollywoodu v Kalifornii.
Poptávka po počítačové simulaci oblečení roste spolu se zvyšujícím se počtem počítačem animovaných filmů jako i se zvyšující se poptávkou po sekvencích s trikovými animacemi postav u filmů se živými herci. Jeden z nejvýkonějších nástrojů pro tvorbu digitálního oblečení a jeho simulací je module pro oblečení v Maya. Maya Cloth je nástroj pro modelování a simulování oděvů, který směřuje soustředění umělce k tvorbě realistických i stylizovaných oděvů pro postavy, jiná stvoření a nebo pro jiné obrazové efekty.
Spider-Man 2, (C) 2004 Columbia Pictures Industries, Inc.
Cílem vydávaného DVD je uvést vás do základů práce s Maya Cloth prostřednictvím série příkladů a průvodních cvičení. V jedné z lekcí Mark ukazuje, jak vytvořit šaty sešívaním jednotlivých kusů nebo pomocí vymodelované geometrie. Rozebírá, jak manipulovat s vrcholy (vertices) na látce pomocí omezení a jak řídit chování látky pomocí nastavení vlastností. V další z lekcí vysvětluje jak pracovat s kolizními objekty v rámci simulace oblečení a ukazuje jak spájet dynamická pole. Nakonec poskládá všechny dosavadní dovednosti a principy dohromady při tvorbě a animaci pláště s kapucí pro postavu.
Od roku 2000 poskytuje The Gnomon Workshop umělcům a stundetům vzdělávací zdroje, jež potřebují jako tvůrci v oblasti zábavného průmyslu. Ať už se zajímají o design, modelování, efekty, animaci, vyprávění příběhů nebo kresbu, tato DVD poskytují cenný studijní zdroj pro kohokoliv na celém světě. The Gnomon Workshop je sesterskou společností The Gnomon School of Visual Effects, která v Los Angeles poskytuje školení v oblasti obrazových efektů profesionálního kalibru pro studenty i profesionály v oboru.
Obsažená témata: | |
Vytváření kusů oděvů pomocí sešívání panelů | Vlastnosti oděvů |
Vytváření kusů oděvů pomocí vymodelované geometrie | cpSolver |
Manipulace s vrcholy kusů oděvů | Přidání věterného pole k plachtě plachetnice |
Kolizní objekty při simulaci šatů | Cloth Caches |
Stuart Little 2, (C) 2002 Columbia Pictures Industries, Inc.
Kapitoly DVD:
01: Instalace plug-inu Cloth a vytvoření vašeho prvního kusu látky 02: Kolizní objekty 03: Přizpůsobovaní látky 04: Vlastnosti Cloth-u 05: Vlastnosti Solver-u 06: Omezení 07: Spojování dynamických polí pomocí Cloth 08: Ukládání a práce a nimací v Cloth animation (cloth caches) 09: Objekt Cloth 10: Seskládání všeho dohromady: Šití šatů
|
|
Klikněte zde a prohlédněte si ukázkový klip z tohoto DVD. Tento klip byl zredukován pro rozlišení 640×480, zatímco na DVD je to v kvalitě 1024×768. Pro více informací o The Gnomon Workshop a knihovně se 160 výukovmi tituly navštivte: http://www.thegnomonworkshop.com.
|
|