REAL-TIME RENDERING s Novým GELATO

Od pokročilých technik nasvicování až po final-frame rendering škálovatelný pro Multi-GPU – NVIDIA přináší výkon

Rendering je základním kamenem 3D tvorby, zároveň je v rámci výrobního procesu nejnáročnějším úkolem z hlediska výkonu. Nejrychlejší cestou k zefektivnění pracovních postupů, jak pro animace a vizuální efekty, tak pro automobilový a architektonický design, je zrychleni renderování na úroveň ineraktivní rychlosti bez ztráty kvality obrazu.

NVIDIA Corporation udělala významný krok v tomto směru, když předvedla svůj produkt nové generace pro vysoce kvalitní rendering v téměř reálném čase s výkonem zlepšeným až na úroveň schopnosti přepočítat 60 snímků komplexní scény za 60 sekund. Vedle uvedení nové verze softwarového rendereru s procesorovým akcelerátorem NVIDIA Gelato a ohlášení grafického serveru velikosti 1U – NVIDIA Quadro Plex Visual Computing System (VCS) Model S4, tato prezentace pokročilých technologií ukázala, že NVIDIA setrvává v roli vůdce oboru vysoce kvalitního renderingu.

Rychlý, interaktivní pracovní postup umožňující okamžité změny vizuálních 3D efektů a animace byl pro rendering svatým grálem. Přidávání snímků ve vysoké kvalitě, jaké se používají například ve filmu nebo v jiných odvětvích, kde je vizuální kvalita rozhodující, bylo pomalé na to, aby se dalo začlenit do interaktivního pracovního postupu, protože renderování zabralo příliš mnoho času.

Tato doba však končí. NVIDIA na konferenci SIGGRAPH 2007 představuje novou technologii, jež bude částí jejího rendereru nové generace, využívajícího plný výkon procesoru NVIDIA pro docílení opravdu interaktivního pracovního postupu při přepočítávání scén ve vysokém rozlišení zhruba za jednu sekundu. Je možné ji použít rovněž pro finální rendering ve vysílací kvalitě. Tato technologie, běžící na nejnovější procesorové architektuře NVIDIA, může dosáhnout až 100 násobné zvýšení renderovacího výkonu oproti tradičním renderovacím řešením. S využitím grafického procesoru pro zrychlení procesorového výkonu renderování je nyní možná profesionální kvalita, interaktivní final-frame rendering a interaktivní přepočet scény – zrychluje to produkční postupy, zlepšuje cyklus revizí a schvalování a redukuje celkové produkční plány.

NVIDIA rovněž předvedla novou verzi rendrovacího softwaru Gelato 2.2, který je nyní k dispozici a nabízí podstatné zlepšení výkonu a nové funkce, jako rychlejší ray-trace odrazy, přesnější podpovrchový rozptyl, vylepšenou konverzi textur a lepší podporu pro funkci Autodesk Maya Hair. Renderovací software Gelato 2.2 také nabízí zlepšené uživatelské rozhraní, funce exportu dat, jako i rozšířené dávkové renderování v Maye. Gelato je vhodné pro 3D softwarové balíky včetně Autodesk Maya a Autodesk 3ds Max, které vyžadují rendering ve vysokém rozlišení pro animace, vývoj her, CAD, průmyslový design a architekturu.

Na konferenci SIGGRAPH 2007 NVIDIA také ohlásila svůj nový 1U GPU serverový produkt – Quadro Plex Visual Computing System (VCS) Model S4. Čtyři grafické procesory Quadro FX 5600 zabalené do krebice velikosti 1U umožňují snadné zapojení grafických procesorů potřebných pro renderování v Gelato do vaši renderovací farmy.

Mnoho z pokročilých renderovacích možností Gelato 2.2 ukazuje nový krátký animovaný 3D film The Plush Life od NVIDIA Digital Film Group, který se soustředí na nejnovější technologie shaderů pro vlasy a samet, a na působivou obrazovou kvalitu, kterou je možné dosáhnout se softwarem Podívejte se na The Plush Life zde: www.nvidia.com/gelatozone .

 

 

Cena a Dostupnost

Základní verze Gelato 2.2 ja k dispozici pro volné stažení z internetu na adrese: www.nvidia.com/gelatozone . Gelato Pro 2.2, s cenou 1500$ nabízí pokročilé renderovací techniky a větší škálovatelnost pro profesionální produkci. Množstevní a výukové slevy jsou pro Gelato Pro 2.2 možné.

Gelato 2.2 a Gelato Pro 2.2 momentálně podporují operační systémy Windows XP a Linux  využívající grafiku NVIDIA GeForce 5200 nebo vyšší a profesionální grafická řešení Quadro. Gelato Pro je certifikované a podporované pouze s řešeními NVIDIA.