Maya tutorial: Animace článků řetězu

Maya tutorial Už jste někdy zkoušeli připravit záběr do filmu nebo počítačové hry, animovanou sekvenci, kde rozseknutý řetěz padá přirozeně k zemi? Pokud si nejste jisti, zda to umíte udělat efektivně, nebo vás prostě jen zajímá, jak to děláme my, jste na správném místě.

Dnešní tutoriál vám ukáže, jak animovat články řetězu použitím zavěšení (nail contsraint) a gravitačního pole (gravity field).

 

 

Maya tutorial: Animace článků řetězu

Krok 1

Vytvořte torus jako polygon primitive.

Step 1

Použijte tyto parametry:
Radius 2;    Section Radius 0.5;    Twist 0;    Subd Axis 40;    Subd Height 15;
změňte také měřítko ve směru osy Z: Scale Z to 0.7

Step 1 - Inputs

Krok 2

Duplikujte torus.

Použijte duplication pět krát, tak aby jste skončili se šesti články řetězu.
Nové články vzájemně posunujte použitím translation a také použijte rotate, aby nakonec vznikl  opravdový řetěz.

Step 2

Krok 3

Vyberte celý řetěz. Ujistěte se, že jsou vybrány všechny články řetězu.
Poté změňte režim na dynamics, a pomocí menu Fields a Gravity vytvořte gravitační pole.
Protože jste vybrali celý řetěz, změnili se všechny články na pevná tělesa (rigid bodies), která jsou stejným způsobem ovlivněna vytvořeným gravitačním polem.

Step 3

Krok 4

Vyberte první torus řetězu
Použijte menu Soft/Rigid Bodies a vyberte položku Create Nail Constraint.
Právě jste ukotvili první článek řetězu.

Step 4

Krok 5

Nyní je řetěz kompletní, zemská přitažlivost funguje na všechny články řetězu a první článek je pevně přichycen. Je čas podívat se na výsledek. Nastavte rozsah přehrávání (playback range) na 350 snímků, výslední animaci uvidíte po kliknutí na tlačítko play.

Step 5

Tohle byla jednoduchá ukázka použití dynamiky k animaci jednotlivých součástí vaši scény.

Klikněte na obrázek a stáhněte si video.

Get a movie