V tomto tutoriálu Vám budu povídat o promítání obrazu na nějaký objekt. Mnozí lidé vůbec netuší, že obraz můžete přimapovat k vlastnosti barvy určitého světla. Pomocí tohoto jednoduchého triku můžete ke scéně přidat opravdu zajímavé efekty a dynamické zabarvení.
Promítání obrazu
Krok 1:
Vytvořte libovolný základní objekt. V našem případě jsme použili následující základní polygonové tělesa: Rovinu, Sféru, Kostku, Kužel a Válec.
Krok 2:
Vytvořte bodové světlo.
KROK 3:
Zvolte toto světlo a klikněte na ikonu šachovnicového vzhledu vedle vlastnosti barvy.
KROK 4:
Poté co se objeví záložka “Create Render Node”, klikněte na tlačítko File.
KROK 5:
Nyní se skrz žlutou ikonu složky dostanete ke svým uloženým souborům a najdete a vyberte soubor obrázku, který chcete promítat. V případě, že místo statického obrázku chcete promítat film, použijte možnost “Use Image Sequence”.
Obrázek můžete v Maya mapovat na jakýkoliv typ světla. Například pro dobrou simulaci promítačky v kině je vhodné použít bodové světlo, podobně, jak jsme to udělali v tomto tutoriálu.
Klikněte na obrázek a stáhněte si video.